A forrás diákok adatait tartalmazza, akik feljegyezték, hogy egy adott hónapban hányszor mentek moziba/színházba és hány oldalt olvastak abban a hónapban. A forrásban az egyes adatok tabulátorral vannak elválasztva. Minden diákról a következő adatokat tartják nyilván:
- a diák neve (mindenkinek egy keresztneve van)
- melyik évfolyamba jár (9-12)
- melyik osztályba jár (A/B)
- hányszor ment a hónapban színházba
- hányszor ment a hónapban moziba
- hány oldalt olvasott a hónapban
Oldd meg a következő feladatokat és írd ki a képernyőre a megfelelő válaszokat. Minden feladat elé írd ki a feladat sorszámát is a képernyőre!
- Olvasd be és tárold el az adatokat.
- Hányszor voltak a diákok moziban és színházban összesen?
- Ki olvasta a legtöbb oldalt a hónapban?
- Az A vagy B osztályokba járnak többen?
- Az A osztályokba járók átlagosan hányszor voltak moziban?
- Melyik évfolyamba járnak a legtöbben?
- Írd ki a diákok neveit olyan sorrendben, hogy elöl legyenek azok, akik a legtöbbet olvasták.
- Válogasd ki a 12 évfolyamos tanulók adatait, majd rendezd őket névsorba, és írd ki a neveiket.
- Van-e olyan diák, aki semmilyen előadást nem látogatott a hónapban?
- Az A vagy B osztályokba járók olvasnak többet átlagosan?
- Rendezd csökkenő sorrendbe a diákokat aszerint, hogy hányszor jártak előadásokra, azon belül pedig olvasott oldalak száma szerint szintén csökkenő sorrendben álljanak. Írd a diákok neveit.
- Van-e olyan eset, hogy két diák ugyanannyi oldalt olvasott?
- Hány oldalnyi különbség van a legtöbbet olvasó 9-es és a legkevesebbet olvasó 12-es diák olvasása között?
- Ha diákonként megnézzük, hogy színházba vagy moziba jártak szívesebben, akkor melyik a kedveltebb kulturális program?
- Az olvasott oldalak számát osszuk fel 100 méretű intervallumokra (1-100, 101-200, 201-300, stb). Írd ki egy fájlba, hogy melyik intervallumba hány olvasó tartozik. Az intervallumok száma igazodjon az olvasási adatokhoz. Példa:
1-100: 3 olvaso 101-200: 4 olvaso 201-300: - ... 2001-2100: 2 olvaso
- Az előzőleg ismertetett intervallumok közül melyekbe tartozik a legkevesebb és melyekbe a legtöbb olvasó? Írd ki az intervallum határait és az olvasók számát. Ha több egyforma érték szerepel, akkor mindet írd ki, az intervallumok szerint növekvő sorrendben. Példa:
501-600: - 801-900: - 1201-1300: - --- 301-400: 5 olvaso